アクセス解析
カウンター
background movie
ホーム Profile

Shiho Kanzaki

Author:Shiho Kanzaki
Welcome to Anagama's Blog!
I'm 70 years old and anagama wood firing ptter in Shigaraki, Japan. I always have 10-day anagama wood firing. So all of my works have natural ash deposits. You can see my works on Facebook page
My web Page is here.
Exhibition Room

神崎紫峰、70歳の穴窯陶工です。10日間以上の穴窯焼成をし、そこから生まれる自然釉の作品は、美そのものです。
ぜひ作品をご覧ください。
Facebook page
穴窯サイト
個展会場

Latest journals Latest comments Latest trackbacks Monthly archive Category
When you would like to see this video entirely, you should scroll down to the bottom.
ビデオの全景を見たい方は、画面を一番下までスクロールしてください。
An old handyman's hobby and life.

Hobby; cycling, making shakuhachi. Life; philosophy, anagama work, daily life.

Electric assist bicycle. 電動アシスト自転車

Even if I became 70 years old last year, I rode on a cross bike and road bike.
From this year, I felt my muscle is getting weak.
But I want to ride on a bicycle for my health.
So I ordered an electric assist bicycle to Kyushu Sharyou.
The model of the bicycle is Panasonic Jetter.

昨年70歳になった時にも、私は、クロスバイクとロードバイクに乗っていました。
今年から、私は筋肉が弱っているに気づきましたが、健康のために自転車に乗りたい。
そこで、九州車輛に、電動アシスト自転車を注文しました。パナソニック、ジェッターという自転車です。

original jetter


But the jetter has 700 32C tire, so I ordered 700 28C red color tire to the bicycle shop.
This bike has 13.6Ah battery, so I can ride over 50 kilo meters with full charged battery.

しかし、そのジェッターは700 32Cのタイヤを付けていたので、700 28cの赤色タイヤを付けてもらいました。
このバイクは、13.6Ahの大容量バッテリーを付けているので、満充電なら50キロメートル以上走ります。

ordered jetter


The bike arrived at my house on March 1st.
The bike is black color with straight handle bars.
I don't like all black color.
I changed the straight handles to a multiple handle with red handle tape.
The saddle also changed to red color.
And rear sproket changed from 13t-25t to 11t-25t.
Ok! It became my favorite bicycle.

そのバイクは3月1日に我が家に届きました。
オール黒色で真っ直ぐなハンドルがついていました。
私は黒の自転車は好きではありません。
真っ直ぐなハンドルをマルチプル、ハンドルに替え、赤のバーテープを巻きました。
サドルも赤に交換です。
後輪のスプロケットも13t-25t から 11t-25t に付け替えました。
よし!自分の好きな自転車になりました。

my bike-1

my bike-2


An integrating cycle meter said 981.7 kirometers in 1 and a half month.

積算距離計では、この一か月半で981.7キロになっています。

cycle meter
THEME:Bike/バイク | GENRE:趣味・実用 |

COMMENT

Changed background video. 背景のビデオを桜にしました。

I changed the background video from Oirase to Cherry. You scrool to the bottom, you can see the video, about 10 minutes.

背景のビデオを奥入瀬から桜に替えました。最下部までスクロールすると桜のビデオが見られます。およそ10分です。

EDIT COMMENT

非公開コメント

Since April 12, 2013: Current Viewers: